【问答】六:犹太教和基督教有什么区别?

TenCommandments01 (164 x 180)Cross01 (160 x 188)世界上有五、六个大宗教,包括犹太教和基督教。很多人不懂基督教和犹太教有什么共同点,又有哪些不同点。

犹太教和基督教,两个宗教都敬拜同一个神——就是那位创造宇宙万物人类的神。犹太教徒和基督徒都崇拜《圣经》所记载的很多的英雄和人物,如亚当、挪亚、亚伯拉罕、但以理、以赛亚等。犹太教徒和基督徒都强调同一种道德标准。

很多人对犹太教打问号是因为历史上,从古如今,犹太人时常大受逼迫。古代很多次不同人企图攻击和打败犹太人。在第20世纪欧洲的犹太人在德国独裁希特勒的手下受了很多苦不说,希特勒也企图毁灭他们。今天有些回教国家的领袖和公民时常逼迫犹太人,不承认以色列国;甚至有些人认为世界少了一个犹太人更好。连在其他很多国家里犹太人受到不同种族歧视。这是太可惜也是太不应该的事实!

身为基督徒的我,珍惜犹太人,尊重犹太人,为以色列人加油。但是我知道一件事情是他们不懂的。那就是第一世纪的一位犹太人——耶稣基督——已经来到世界上为要拯救全世界上的人,包括犹太人。

JudiasmStarOfDavid02 (200 x 211)目前,如几千年以来一样,每年犹太人过赎罪日。犹太教的不同派别对赎罪日有不同看法和习惯。在赎罪日那天,有的人做自我检讨和批评,思考到那年自己所做的哪些不应该做的事情。他就要懊悔这些事,下决心明年要做一位更好的人。

事实上,犹太人不知道天上的神已经为他们准备了一条道路,让他们的罪孽完全得到赦免;那条“道路”不是一个地方乃是一个人!那人就是耶稣基督。第一世纪,耶稣基督就来,成全了犹太人的法律,被钉十字架,第三天复活了——为要做犹太人的救主和全世界上每一个人的救主。

基督教是那样好,但是,犹太教徒为什么不相信接受呢?简单地说,有三个原因。这三个原因也就是犹太教和基督教最大的区别:
1)犹太人不把耶稣基督当作神,不把他看为是他们祖宗多年所仰望的“弥赛亚”和救主。他们相信被钉十字架的人是神所诅咒的,不是他所祝福的,所以(他们认为)耶稣不可能是他们所仰望的弥赛亚和救主。
JesusOnCross25 (200 x 296)2)犹太人不相信耶稣的宝血能够赦免人的罪孽。他们不相信耶稣死后复活了,所以只能把耶稣看为普普通通的人。他不会是救主;他不会赦免任何人的罪孽。
3)犹太人不承认《新约》是《圣经》的一部份。这样看来,《新约》不是神的话;《新约》所记载的奇迹不真实。《新约》所描述的那人(耶稣)不是神的儿子。

犹太人是非常坚强的民族。我为他们感谢神,我支持他们,也为他们加油。但是我希望全世界上的犹太人都要明白创造万物人类的神,已经表示他对他们的爱,把他们所仰望的救主早就差派到世上来了。那就是犹太人耶稣。长话短说,我希望所有的犹太人都要相信耶稣基督,成为基督徒!

What are the Differences Between Christianity and Judaism?

There are five or six major religions in the world and these include Judaism and Christianity. Both Judaism and Christianity worship the same God (the creator of all things), and they admire the same heroes—Abraham, Moses, Daniel, Isaiah, etc. They emphasize the same moral standard.

Throughout history and even today, Judaism has been suppressed and people have tried to eliminate the Jews. As a Christian, I respect Jewish people in general and support the nation of Israel in particular.

Jews celebrate the Day of Atonement each year, but they do not understand that a Jew—Jesus Christ—came to earth in the first century to save all people and forgive their sins, including the Jews.

Why do Jews not believe in Jesus? Simply put, there are three reasons, and these three reasons are major differences between Judaism and Christianity: 1) Jews do not accept Jesus as God; they do not receive Jesus as the “Messiah” for whom their ancestors longed. 2) Jews do not believe that the blood of Jesus can forgive sins. 3) Jews do not accept the “New Testament” as part of the Bible.

Jews are a very strong ethnic group and we thank God for them. God expressed his love for the Jews by sending Jesus to them. I hope all Jews will believe in Jesus and become Christians.


【问答】六:犹太教和基督教有什么区别?
FAQ’s  About Christianity (06): What are the Differences Between Christianity and Judaism?
作者:谢德华 ©By Edward Short
生命之光广播电台 © 2022